ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازاریابی ویروسی چیست ؟
03-28-2019,
ارسال: #1
بازاریابی ویروسی چیست ؟
انواع روش های تبلیغاتی :
در دنیای امروزی که بازار دچار تلاطم زیادی است تمام صاحبین مشاغل سعی بر آن دارند که رقبا را کنار زده و خود به عنوان یک برند و الگوی برتر شناسانده شوند . شرکت ها برای آنکه بتوانند گامی فراتر از رقبای خود بردارند هیچ راهی به جز استفاده مناسب از ترفندهای تبلیغاتی و بازاریابی ندارند .

حال یک سوال مطرح می شود و آن اینکه چه ترفند هایی موجود است و ما کدامیک را برگزینیم ؟

ترفندهای زیادی برای معرفی و شناسایی یک برند وجود دارد که استفاده به جا از این ترفندها می تواند منجر به فروش بیشتر ، سوددهی بالاتر و درنتیجه رونق کسب و کارشود . برای اینکه بتوانیم از روش های تبلیغاتی موثری بهره ببریم نیاز داریم تا به صورت مداوم رفتار بازار ، رفتار مشتریان و همچنین رفتار رقبای خود را رصد کنیم تا از قافله عقب نمانده و همیشه یک گام جلوتر باشیم . اگر کسب و کار شما جزء کسب و کارهای خرد و کوچک است می توانید با استفاده از روش های تبلیغاتی نظیر چاپ بنر ، چاپ بروشور ، پخش تراکت یا کاتالوگ محصولات ، نصب تابلو تبلیغاتی به عنوان تابلو سر درب مغازه مانند تابلو چلنیوم که این روزها به دلیل زیبایی خارق العاده طرفداران زیادی پیدا کرده است و نصب استند تبلیغاتی روش متناسبی را برگزینید اما اگر در زمینه کسب و کارهای کلان فعال هستید و حیطه فعالیت شما فراتر از محیط است و در سطح کشوری یا بین المللی کار می کنید علاوه بر روش های تبلیغاتی ذکر شده می توانید با طراحی و ساخت بیلبورد و نصب آن در بزرگراه ها و میادین شهری ، طراحی و ساخت کلیپ های کوتاه مدت از نوع محصولات یا خدمات و نمایش آن در تلویزیون شهری در فضاهای عمومی و استراحت گاه ها ، تبلیغات در رادیو و تلویزیون و سایر رسانه های ارتباط جمعی ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات چریکی ، تبلیغات سمپلینگ ، استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی و بازاریابی ویروسی که مبحث اصلی بحث ماست بهره ببرید .

بازاریابی ویروسی یا بازاریابی دهان به دهان (WOM Marketing )چیست ؟
بازاریابی ویروسی یکی از روش های بازاریابی است که به شکل یک ویروس در شبکه های اجتماعی و یا از طریق ایمیل share می شود و یا از طریق انسانها به صورت دهان به دهان منتقل می شود تا سطح گسترده ای از افکار عمومی را فرابگیرد به طوری که انسانها در مورد آن به بحث و گفتگو بپردازند . درواقع با استفاده از این روش سعی می شود یک بستر تبلیغاتی خودجوش از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنت فراهم گردد و پیام تبلیغاتی به صورت یک ویروس به طور سریع رشد و تکثیر یابد . از جمله اهدافی که در بازاریابی ویروسی مدنظر قرار داده می شود به حداقل رساندن هزینه تبلیغات و دسترسی سریع به تعداد زیادی از افراد می باشد .
تاریخچه بازاریابی ویروسی :
اگر بخواهیم تاریخ دقیقی از بازاریابی ویروسی بیان کنیم هنوز اختلاف نظرات زیادی در این زمینه وجود دارد اما طبق نظرات متعدد تاریخچه دو کلمه بازاریابی و ویروس به سال 1990 برمی گردد .یکی از اولین فعالان در مورد بازاریابی ویروسی داگ راشکوف نام دارد که در این زمینه مطلبی منتشر نمود او براین عقیده استوار است که وقتی کاربر به تماشای محتوای ویروسی می نشیند متاثر شده و آن را با دیگران به اشتراک می گذارد و به این ترتیب همه کاربران عاملین انتشار ویروس هستند .

ابداع روشی با نام ویروس در تبلیغات به سال 1995 بر می گردد که مربوط به دوران ابتدایی بازایابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می باشد این روش توسط متفکران آژانس تبلیغاتی Chiat/Day که در حال حاضر در سازمان تبلیغاتی بین المللی TBWA ادغام شده است برای اولین بار جهت معرفی اولین دستگاه پلی استیشن مورد استفاده قرار گرفت .

آژانس تبلیغاتی Chiat/Day یک کمپین مخفی با افراد تاثیرگذار در هر منطقه که شامل تیم های خیابانی بودند راه اندازی نمود و در زمینه دستگاه پلی استیشن به تبلیغ پرداخت و توانست در مدت زمان کوتاهی در ذهن بسیار ی از افراد غلبه کند و همین ترفند یکی از موفق ترین روش های تبلیغاتی برای فروش محصول پلی استیشن سونی محسوب می شود .

در سال 1996 شرکت سرویس دهنده ایمیل Hotmail با استفاده از پیام تبلیغاتی Get your Free email account at Hotmail و ارسال آن به کاربران موفق به افزودن 10 ها میلیون کاربر به سرویس Hotmail خود شد

پس ازآن در سال 1999 و فراهم شدن بسترهای اینترنتی دنیل ماریک و ادواردو سانچز با استفاده از تکنیک های خلاقانه به معرفی فیلم جدید خود که اولین نمونه از سبک فیلم های شبه مستند بود با نام The Blair Witch Project پرداختند و تمام تلاش خود را بکار بردند تا فیلم به صورت ماجرای واقعی در چشم بصری هر بیننده ای مجسم شود و نتیجه تلاش آنها رسیدن به سود 250 میلیون دلاری بود که تا آن زمان بی سابقه بود .

باب گرستلی هم یکی از افرادی است که در زمینه بازاریابی ویروسی الگوریتم SNP را در تحقیقات کمی بازاریابی برای شناسایی افراد دارای پتانسیل بالا در شبکه های اجتماعی در سال 2004 معرفی نمود . باب گرستلی از مفهومی با نام کاربر آلفا برای اعضای هدف هر کمپین تبلیغاتی و از مفهوم هاب برای تاثیرگذاران استفاده نمود .

در اوایل 2013 اولین اجلاس بازاریابی ویروسی در لاس وگاس برگزار شد و روش های بازاریابی ویروسی برای رسانه های مختلف مورد شناسایی قرار گرفت

استراتژی های کاربردی در بازاریابی ویروسی :
بازاریابی ویروسی امکان استفاده مشارکتی از محصولات و خدمات به صورت رایگان را فراهم می نماید . بازاریابی ویروسی با ایجاد ایده ها و خلاقیت های نوین به تبلیغ کالا یا ارائه محصول می پردازد . به عنوان مثال شرکتی با ارائه نرم افزارهای رایگان و امکان انتشار و توزیع آن به سایر افراد می تواند نام برند و پیام تبلیغاتی خود را در این نرم افزارها گنجانده و سبب شود که نام برند و تبلیغات شرکت به صورت ویروس در دنیای وب بچرخد یا می توانید امکاناتی از قبیل سرویس ایمیل رایگان ، امکان استفاده از برنامه ها به صورت رایگان ، امکان دانلود رایگان و یا ارائه نمونه ای از محصولات به صورت رایگان را برای مشتریانتان فراهم سازید .

گاهی افرادی مانند دانشجویان به دنبال مقالات رایگان در حیطه درسی خود هستند می توانید با نوشتن مقالات رایگان و گنجاندن نوع محصولات و نام برند خود افراد را تشویق به خرید محصولاتتان نمایید .

می توانید با فراهم سازی امکاناتی نظیر عضویت بازدیدکنندگان و ارسال خبرنامه به ایمیل کاربران و ارائه یک فضا برای سایت شخصی رایگان به عنوان زیرمجموعه شما ، در اختیار افراد قرار دهید تا بتوانند علاوه بر تبلیغ کالا یا خدمات شما در آن فضا ، مطالب خودشان را نیز به اشتراک بگذارند .

می توانید سایت هایی طراحی کنید که دارای تالار گفتمان نیز باشد تا بتوانید میان مراجعه کنندگان به سایت یک ارتباط آنلاین برقرار نموده و آنها را به چالش بکشید تا در مورد محصولات یا خدمات شما تبادل نظر انجام دهند

ایجاد محتوای متقاعد کننده ، در تولید محتوای ویروسی ، کمی باید شوخ طبعی و طنز وجود داشته باشد و باید طوری باشد که علاوه بر ترغیب خواننده برای دنبال کردن مطلب ، این حس را در او برانگیزد که بتواند در مورد آن مطلب با دیگران بحث نماید .

همیشه مخاطبان را هدف قرار دهید ، یک کمپین تبلیغاتی می بایست برای مخاطبان با فرهنگ ها و آداب و رسوم خاص نوع تبلیغات متفاوتی برگزیند نه اینکه از یک روش برای تمام مخاطبان به صورت مستمر استفاده نماید این کار نه تنها موجب پیشرفت کسب و کار نمی شود بلکه صدمات جبران ناپذیری نیز به چهره یک برند وارد می نماید .

انتشار اولیه کمپین : اینجا هدف تبلیغات در تیررس قرار دارد . انتشار اولیه برای کسب و کارهای تازه می باشد که هدف پراکندن ویروس کمپین در بین گروه اولیه در بستر اینترنت یا شبکه های اجتماعی نظیر ارسال ایمیل یا پیامک تبلیغاتی ، تالاهارهای گفتمان ، شبکه های اجتماعی ، محیط های گفتگو ، وبلاگ ها و سایر روشها می باشد .

کنترل و اندازه گیری نتایج : برای اینکه بدانید روش بازاریابی ویروسی در کسب و کارتان تاثیری داشته یا نه می بایست اهداف قابل دستیابی و مشخصی را در یک چارچوب زمانی خاص تعیین کنید و پس از اتمام مدت زمان تعیین شده بررسی نمایید که آیا واقعا تبلیغات موفقیت آمیز بوده یا خیر .

انتقال آسان اطلاعات : همان طور که می دانیم ویروس زمانی پخش می شود که همه شرایط مساعد باشد و راه های انتقال برای انتشار ویروس باز باشد پس اگر می خواهید در بازاریابی ویروسی سربلند باشید می بایست رسانه ای برای انتشار پیام خود انتخاب نمایید که از لحاظ اشتراک گذاری ، انتقال و برقراری ارتباط روند آسانی را طی نماید . این نوع بازاریابی به راحتی این امکان را فراهم می نماید و از طریق بستر اینترنتی و شبکه های اجتماعی منتشر می شود به شرط اینکه پیام تبلیغاتی شما جذاب ، گیرا ، کوتاه باشد طوری که بیننده خواه ناخواه با دیدن آن به وجد آید و برای ارسال آن به مخاطبان دیگر ترغیب شود

انتقال از سطح کوچک به سطوح بزرگتر : کمپین های بازاریابی ویروسی می بایست این امکان را داشته باشند که براحتی به سطوح بزرگتر منتقل شوند برای مثال اگر از سرویس ایمیل رایگان بهره می برید و لازم است به سرور اصلی منتقل شوید ، سیستم شما باید این توانایی را داشته باشد که اطلاعات را با سرعت پردازش و ارسال نموده و زیرساخت ها و نرم افزارها توانایی کشش عملیات گسترده تر را داشته باشند .

از رفتارها و انگیزه های معمولی افراد الگو برداری کنید : در بازایابی ویروسی هوشمند همواره نوع سلایق مشتریان مدنظر است ، همان طور بیان کردیم رصد رفتار مخاطبان و توجه به علایق آنها در نحوه صحیح انتخاب پیام تبلیغاتی و میزان اثر بخشی آن تاثیر بسزایی دارد .

شبکه های اجتماعی ابزاری موثر برای کمپین تبلیغاتی :

امروزه درصد زیادی از افراد به جای اینکه وقت فراغت خود صرف مطالعه کتاب یا برقراری روابط صمیمانه خانوادگی نمایند ، بیشترین زمان فراغت را در شبکه های اجتماعی بسر می برند و هر چیزی که به نظرشان جالب است را از طریق همان شبکه ها به هم منتقل می کنند مثلا می توانید در مورد خدمات خود یک کلیپ خنده دار کوتاه یا یک موزیک شاد مرتبط با موضوع بسازید و منتشر کنید طوری که بیننده با دیدن آن علاوه بر درک مقصود تبلیغ که برند شماست ، به عنوان یک وسیله ی سرگرم کننده آن را برای دیگران ارسال نماید .

استفاده از منابع دیگران :

استفاده از منابع دیگران همچون قرار دادن پیام یا تصویر تبلیغاتی یا لینک در وب سایت هایی مرتبط با موضوع شما و یا وب سایت های تبلیغاتی می تواند منجر به انتقال پیام تبلیغاتی به صورت گسترده شود

دلایل اهمیت بازاریابی ویروسی :

شبکه های اجتماعی و دنیای وب دیگر یکی از اعضای خانواده هر شخص محسوب می شود چرا که افرادی که در گذشته هنگام بیکاری در کنار هم به گفتگو در مورد مسائل مختلف می پرداختند امروزه از هر فرصتی برای آنلاین بودن و گپ در اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و به دلیل اینکه تماس شخصی در وب یا شبکه اجتماعی هزینه چندانی برای کاربران ندارد کاربران به راحتی می توانند در عرض چند روز با هزاران نفر اطلاعات را رد و بدل کنند از جمله فعالیت هایی که شرکت ها می توانند برای ایجاد انگیزه در مشتریان و ترغیب به دریافت بیشتر خدمات انجام دهند عبارتند از :

خدمات یا مفاهیم ارزشمند

تشویق مالی و ایجاد یک محیط رقابتی بین کاربران

سرگرمی ، انیمیشن ، کارت پستال و خیلی موارد دیگر

انواع بازاریابی ویروسی :


بازاریابی ویروسی ارزشی :

در این روش کیفیت محصولات و خدماتی که توسط یک شرکت ارائه می شود حائز اهمیت است و به استفاده کنندگان این فرصت داده می شود تا در مورد محصولاتی که از آنها استفاده نموده اند نظرسنجی نمایند و کیفیت و خصوصیات آن را برای فرد دیگری تشریح کند تا فرد دیگر نیز به استفاده از آن محصول ترغیب شده و این چرخه همچنان ادامه یابد .

بازاریابی ویروسی حیله ای :
در این روش از ترفندهای تشویقی برای ترغیب افراد استفاده می شود . در واقع کاربری به کاربر دیگر ، کیفیت و ویژگی های یک محصول را شرح می دهد تا آن کاربر نسبت به خرید محصول اقدام نماید و در صورت خرید محصول پاداشی برای کاربر اولیه در نظر گرفته می شود و کاربر دوم نیز افرادی را در زیرمجموعه خود اضافه کرده و به این صورت افراد تشویق می شوند تا خریداران بیشتری یافته و پاداش بیشتری دریافت نمایند .

بازاریابی ویروسی حیاتی :
نمونه بارز این مدل از بازاریابی توسط نرم افزار آکروبات و سایت Ebay اجرایی شده است . روش کار به این صورت است که افراد می خواهند در تجربیات خود با دیگران شریک شوند که نیازمند استفاده از محصول مشخصی هستند . برای مثال کاربری می خواهد در تجربه یک محصولی با فرد دیگری مشارکت نماید در صورتی که کاربر دوم نیازمند استفاده از محصول دیگری است .

بازاریابی ویروسی مارپیچی :
در این مدل از بازاریابی افراد تجربیات جالب و متنوع خود را با دیگران به اشتراک می گذارند اما محصولات و کالاهای اجباری در این روش جایگاهی ندارند

بازاریابی ویروسی ناخوشایند :
در صورتی که کاربران از استفاده بعضی از محصولات یا خدمات بی کیفیت ناراضی باشند آن را با افراد دیگر به اشتراک می گذارند

مشکلات بازاریابی ویروسی :
کنترل نام برند : در بازاریابی به این شیوه صاحب برند کنترل صد در صد بر روی نام تجاری خود نداشته و نمی داند که در آینده کدام کاربران قصد برقراری ارتباط با آنها را دارد برای مثال ممکن است بسیاری از پیام های دریافتی به افرادی غیراز مخاطبان هدف برسد که در نتیجه ممکن است افراد پیام را تعدیل نموده و یا آن را تحریف نمایند که این کار سبب درک متفاوتی از نام تجاری شرکت می شود .

رشد بدون نمودار : این روش از بازاریابی گاهی منجر به رشد شرکت در مسیرهای غیرقابل پیش بینی می شود که اصلا در مسیر برنامه ریزی و استراتژیک شرکت نبوده است .

فقدان سنجش و اندازه گیری : شرکت در هنگام ارسال پیام های ایمیلی نمی تواند به درستی و صد در صد تشخیص دهد که آیا کاربر مدنظر پیام را دریافت کرده و یا اگر پیام دریافت شده است آیا مورد پیگری واقع گشته یا خیر ؟

تهدید روابط شخصی : هر زمان تبلیغات به شیوه نادرست اجرا شود سبب تضعیف نوع بازاریابی شده و درنتیجه موقعیت بازاریاب را خدشه دار می نماید . برای مثال زمانی که یک ایمیل تجاری توسط یک دوست به طور ناخواسته دریافت شود ، سبب تضعیف روابط فردی و دوستانه ما بین ارسال کننده و دریافت کننده پیام می شود.

نحوه خلق کمپین تبلیغاتی ویروسی :
شناسایی مخاطبان : ابتدایی ترین گام در بازاربی ویروسی شناخت جامعه هدف که همان مخاطبان هستند می باشد . بازاریابان باید بدانند که با چه افرادی و با چه جنسیت و سنی ارتباط برقرار می کنند تا بتوانند سازماندهی بهتری بر روی مخاطبان و حیطه فعالیت آنها داشته باشند .

ارزش اجتماعی : کاربران همواره تمایل به اشتراک گذاری چیزهای با ارزش هستند .

خلق محتوای جذاب : به طور کل خلاقیت و ایجاد انگیزه برای خرید محصول و یا دریافت خدمات یکی از ارکان اصلی هر نوع از روش های بازاریابی است .

انتشار کمپین : ایمیل ، پیامک ، تالارهای گفتمان آنلاین در شبکه های اجتماعی ، فروم ها همه مکان هایی برای انتشار پیام تبلیغاتی است که ارزش منتشر شدن را دارد .

گیرایی : خلق محتوای مبتکرانه ای که با یکبار بتواند در ذهن بصری مخاطب نفوذ نماید .

احساس : تحریک احساسات یکی از عوامل ترغیب است پس موضوعاتی که در طی روزمره کاربران با آن درگیر هستند قابلیت بازنشر بیشتری دارند .

مردم : تبلیغات باید به گونه ای باشد که همه افراد با هر سنی را شامل شود یعنی مطلب دارای وسعت پراکندگی باشد تا ببشتر انتشار یابد

ارزش عملی : بیشتر افراد تمایل دارند که اطلاعات مفید باشد تا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند در عین حال بیشتر افراد نیز به دنبال سرگرمی هستند و کلیپ های کوتاه مدت ، جالب و خنده دار یا کلیپ های آموزنده و آموزشی را به اشتراک می گذارند .

روش ها و معیارهای بازاریابی ویروسی :

افراد سرشناس و اساتید بازاریابی از جمله آندریاس کاپلان و مایکل هن لین سه معیار برای بازاریابی ویروسی مد نظر قرار داده اند :

محتوای مناسب ، فرد مناسب و محیط مناسب

عوامل بازاریابی ویروسی :
1) پیام رسان ها : برای اینکه مطمئن شویم که در ساخت یک پیام عادی به نوع ویروسی موفق شدیم به سه روش از کانال های ارتباطی نیازمندیم که عبارتند از:

کارشناس بازار : کارشناسان بازار افرادی هستند که به طور مستمر رفتار بازار را کنترل کرده و بر اساس نیاز بازار تبلیغات متناسبی را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند .

رابطان اجتماعی : این گروه از افراد ، دارای تعداد زیادی رابط اجتماعی هستند که معمولا با صدها کاربر در شبکه های اجتماعی که توانایی برقراری ارتباط موثر بین نگرش های متفاوت را دارند در ارتباط می باشند و می توانند سبب بازنشر و اشتراک گذارای مورد هدف واقع شوند .

فروشندگان : فروشندگان وظیفه تشریح محصولات و خدمات و بزرگ نمایی آنها دارند تا بتوانند مشتریان را به سمت خرید ترغیب نمایند .

2) پیغام : پیغام باید پتانسیل کافی برای ایجاد انگیزه و ترغیب دیگران در دریافت خدمات یا ارائه کالاها داشته باشد . در واقع بهتر است بگویم تا زمانی که پیام تبلیغاتی جذاب و گیرا نباشد به هیچ عنوان باز نشر نخواهد شد .

3) محیط : محیط تبلیغاتی متاثر از رویدادهای فعلی است پس باید نسبت به تغییرات بازار و رفتار مشتریان عمل شود تا نتیجه منفی از یک تبلیغ گرفته نشود .

4) معیارها : معیار همان هدفی است که یک کمپین تبلیغاتی براساس آن بوجود آمده است این معیارها می تواند شامل تعداد بازدید ، تعداد کلیک های موفق ، تعداد اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و تعداد پیگیری ایمیل های تبلیغاتی باشد .

روش های بازاریابی ویروسی :

فراهم سازی شرایط مشارکت مخاطبان و خدمات نظرسنجی

مشارکت سازمانی

موتورهای جستجو و وبلاگها

شکل های متفاوتی از بازاریابی چاپی و بازاریابی مستقیم

خدمات هدفگیری بازار

بهینه سازی موتورهای جستجو که از طریق seo onpaage و seo offpage صورت می پذیرد

بهینه سازی رسانه های اجتماعی SMO

رسانه های ارتباط جمعی

بازاریابی مشارکتی

مشاغل مرتبط با بازاریابی ویروسی :
طراحی وب :

به طور کل بخش گسترده ای از بازاریابی ویروسی در محیط وب صورت می پذیرد بنابراین اگر می خواهید در این زمینه به درجات عالی برسید می بایست یک طراح وب سایت حرفه ای استخدام کنید که بر چندین زبان کامپیوتری تسلط داشته باشد و صفحات وب سایت شما را به طور مداوم بروزرسانی نماید .

متخصص محتوا :

محتوا عامل تحریک کننده برای ترغیب افراد و به اشتراک گذاری مطالب است . در واقع یک محتوانویس حرفه ای باید قابلیت ایجاد عناصر الهام بخش نظیر کلیپ های ویدیویی ، بازی ، وبلاگ ، پست ، موزیک ویدیو و به طور کلی هر آنچه نیاز مخاطب است را فراهم نماید .

بازاریاب :

بازاریاب همیشه به دنبال مشتری است . پس نیاز به بررسی رفتار بازار و مشتریان دارد تا بتواند ایده های جدیدی خلق کند تا آن چیزی که مشتری به دنبال آن است را برای او فراهم نماید . بازاریابان کمپین های تبلیغاتی در زمینه بازاریابی ، کسب وکار ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، تجزیه و تحلیل داده ها ، مدیریت پایگاه داده و تحلیل آماری اطلاعات کافی و مهارت های لازم را دارند تا بتوانند در گسترش حیطه کاری خود سربلند بیرون آیند .

گام های مورد نیاز برای راه اندازی کمپین بازاریابی ویروسی :
گام اول : تعیین هدف :

هدفتان از انتخاب این روش چیست ؟

هدف می تواند افزایش دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی باشد

هدف می تواند فقط معرفی کالا یا خدمات باشد

هدف می تواند فروش محصولات یا ارائه خدمات و یا تثبیت برند تجاری شما باشد

گام دوم : انتخاب موضوع و بازه زمانی کمپین :

پس از تعیین هدف گام بعدی انتخاب موضوع متناسب با هدف تبلیغاتی و نوع کسب کار می باشد و زمان اجرای یک کمپین بازاریابی ویروسی نیز حائز اهمیت است که بهتر است مصادف با یک رویداد تاریخی ، اجتماعی یا ورزشی باشد .

گام سوم : انتخاب شعار تبلیغاتی :

شعار تبلیغاتی می بایست ساده ، کوتاه ، آهنگین باشد و بتواند در ذهن مخاطب جای گیرد و به قدری جذاب باشد که مخاطب برای بازنشر و به اشتراک گذاری آن راغب شود .

گام چهارم : انتخاب شاخص موفقیت :

قبل از اینکه یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی شود معیارهایی مدنظر است که پس از پایان بازه زمانی شاخص بدست آمده با معیارهای اولیه قیاس می شوند تا پی به اثربخشی آن برده شود که از جمله این شاخص ها می تواند افزایش میزان فروش ، افزایش میزان مشارکت مردم ، افزایش میزان بازدید و سایر موارد باشد .

گام پنجم : شناسایی محل انتشار کمپین :

محیط انتشار پیام تبلیغاتی اهمیت فوق العاده ای در شکست یا پیروزی یک کمپین تبلیغاتی دارد بنابراین شما باید تعیین کنید که یک کمپین در چه محیطی باشد و این که مخاطبان هدف در آن محیط تا چه اندازه پویا هستند .

گام ششم : اگر شکست خوردید دوباره راه های دیگر را امتحان کنید :

همیشه هنگام راه اندازی کمپین به فکر چندین راه باشید که در صورت شکست راه حل اول به سرعت بتوانید راه دیگری را جایگزین آن نمایید .

گام هفتم : قرار دادن آمار موفقیت در اختیار دنبال کنندگان :

گاهی لازم است که آمار مجموعه افرادی که در کمپین شما فعال هستند را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید . این کار سبب می شود که یک حس خوب به دنبال کنندگان داده شود وآنها خود را در کمپین شما سهیم بدانند .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
مشاهده سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش در انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان