ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
10 تا از بهترين Doodle هاي گوگل
05-18-2018,
ارسال: #1
10 تا از بهترين Doodle هاي گوگل
10 تا از بهترين دودل هاي Doodles گوگل! دودل ها Doodles در گوگل به معني لوگوهاي مناسبتي است که گوگل گاهاً در صفحه اصلي خود استفاده مي کند.چرا بايد به بررسي دودل Doodles گوگل به پردازيم؟ اينکه گوگل از چه ايکوني در چه مناسبتي استفاده کرده است چه اهميتي براي سئو دارد؟ گوگل سايتي است که دريافت رتبه در آن براي هر سايتي مهم است. شناخت طرز فکر مديران آن به معني شناخت راههاي نفوذ در آن است.شايد شما بهترين برنامه نويسان دنيا را در اختيار داشته باشيد. ولي آنها در نهايت برنامه اي را توليد مي کنند که شما از آنها ميخواهيد. بنابراين براي شناخت تمام نرم افزارهاي يک شرکت برنامه نويسي شناخت طرز فکر مديران آن شرکت کافي است.
تابلوسازی
نکته ديگر درباره دودل ها Doodles اين است که ميتوان از ابتکار بکار رفته در آنها براي تعيين تغييرات لازم در بنر هاي سايت ايده گرفت. مثلا بنر ويژه محرم، نوروز، يلدا،... را به سايت اضافه کرد.اولين بار در 1998 گوگل از لوگوي خاصي در صفحه نخست خود استفاده کرد و دليل آن هم اعلام همگاني رفتن سهامداران شرکت يعني Sergey Brin و Larry Page به فستيوال Burning Man بوده است.(فستيوال و يا گردهمايي که در آن يک مجسمه بزرگي از يک مرد به آتش کشيده ميشود. ظاهرا براي نگهباني از شهر) در اين لوگو نماد فستيوال در پشت دومين حرف O نام Google درج شده بود.
تابلو برجسته
(استفاده جورج ار ار مارتين George R. R. Martin از اين نماد در رمان بازي تاج و تخت game of thrones بعنوان پرچم خانداني به نام کارا استارک karstark که انسان ها را زنده زنده مي سوزاندند نشان ميدهد که اين نويسنده، با اين آيين هيپي هاي آمريکا براي به آتش کشيدن مجسه چوبي زياد موافق نيست.)

گوگل از آن زمان که تصوير ساده يک مرد را بعنوان يک لوگو انتخاب کرد پيشرفت زيادي در توليد لوگوهاي خود داشته است. و امروزه شاهد لوگوهاي ملتي مديا، و لوگوهايي در موضوعات مختلف مانند آموزش و سرگرمي هستيم.

گوگل بعد از تجربه اي که براي تغيير لوگو در سالروز فستيوال Burning Man داشت از Doodles براي نمايش وقايع تاريخي استفاده کرد و Doodles به روزنامه ثابتي از حوادث در صفحه اصلي گوگل تبديل شدند.

گوگل دچار مشکلاتي از بابت استفاده از اين Doodles ها شده است. منجمله اينکه دولت کانادا گوگل را ناچار کرد که کليه تصاويري را که براي Doodles انتخاب کرده است را بازنگري کند تا موارد غيرقانوني از آنها حذف شود.

استفاده از تصاوير غير قانوني چيزي نبود که گوگل بتواند به انجام آن ادامه دهد. اما با همه اينها Doodles با تغيير کاربري و تلاش براي ايجاد يک حس خوب به گوگل بازگشتند.

گوگل با کمک اين Doodles سعي در پر رنگ کردن اهميت وقايع و شخصيت هايي در تاريخ و فرهنگ ما دارد و برخي اوقات هم تنها يک بازي خوب به ما معرفي مي کند.

گوگل تا کنون بيش از 2000 Doodles را بکار برده است که ليست کامل آن را ميتوانيد در سايت https://www.google.com/doodles مشاهده کنيد. اگر به اين سايت سري بزنيد متوجه خواهيد شد که بسياري از تصاوير در سالهاي متمادي براي يک اتفاق تاريخي تکرار شده اند و گوگل هر بار آن تصوير را بعنوان يک عکس جديد در اين سايت ليست کرده است. بنابراين تعداد Doodles اورجينال و غير کپي را دقيقا نمي دانيم.

10 تا از بهترين Doodles گوگل

همانطور که گفتيم هدف ما از پيگيري Doodles شناخت طرز فکر مديران گوگل و يافتن ايده اي براي تغييرات متوالي در بنرهاي سايت بر حسب اتفاقات مهم تاريخي است.

1- Claude Monet
گوگل بعد از شروع بکارگيري Doodle تا مدت ها از Doodle تنها براي يادآوري تعطيلات رسمي استفاده ميکرد. اين قاعده در سال 2001 تغيير کرد. در اين سال گوگل به مناسبت 161 سالگرد تولد نقاش سبک امپرسيونيسم فرانسه Claude Monet’s لوگوي خود را تغيير داد.



در اين لوگو که گوگل از سبک مونته Monet براي طراحي رنگ و نور و گلهاي آبي براي طراحي لوگو استفاده کرده است. که خود سبکي جديد در ارائه لوگو محسوب ميگردد.

از ديگر هنرمنداني که گوگل به آنها توجه کرده است ميتوان نقاشان زير را نام برد. :

Wassily Kandinsky نقاش روسي در سبک انتزاعي خط در آثار او نقش بسيار پر رنگي دارد و در آثار او ميتوان شباهت هايي به اثار نقاشاني مانند سالوادور دالي، پيکاسو، موديلياني را يافت.

Carlos Mérida: استفاده از نقاشي مدرن در بيان مشکلات مردم مکزيک و گواتمالا او را به چيزي فرا تر از يک نقاش بدل کرده است.

, Gustav Klimt نقاش اتريشي که نقاشي صورت زني در ميان باغي از گل زرد او بسيار شهرت دارد.

Frida Kahlo شايد بدليل تبديل شدن زندگي اش به فيلم بيش از ساير نقاشان شناخته شده باشد. از آثار معروف او تصوير کردن صورت خودش در نقاشي هايش ميباشد.

2- Harriet Tubman
گوگل در فوريه 2014 زندگي جسورانه Harriet Tubman را جشن گرفت در لوگوي گوگل چراغي به دست Harriet Tubman است. که هم راه فرار او از برده داري را روشن کرده است. و هم راه را براي ديگران روشن نگه داشته است.



گوگل در واقع تحت تاثير شبکه هاي اجتماعي و سوال هايي درباره استفاده مکرر از لوگوي مردان سفيد پوست توسط گوگل اين انتخاب را انجام داده است.

گوگل در سال 2014 استفاده از لوگو ها را بصورت 50/50 بين دو جنس زن و مرد تقسيم کرد. درضمن هيچ محدوديتي براي رنگ پوست افراد از آن سال به بعد در لوگوهاي گوگل ديده نشد. بنابراين ميتوان گفت که سال 2014 سالي بود که لوگو هاي گوگل پا را از يک لوگو فراتر گذاشته و تبديل به يک نماد آنلاين از برابري حقوق زن و مرد شدند.

3- Alexander Calder
مخترع nursery mobile در ايران معمولا بعنوان اسباب بازي نوزادان شناخته ميشود. شامل يک حلقه است که وسايلي مانند اسباب بازي با يک نخ از آن آويزان است. و با حرکت باد جابجا ميشود.و صدا توليد مي کند.



گوگل در اين لوگو براي اولين بار از ويژگي هاي HTML5 استفاده کرده است و طراحي و حرکت لوگو را با کمک Canvas و java script انجام داد ه است.

در طراحي اين لوگو به تعامل کاربر با طراحي توجه زيادي شده است و کليک و دراگ موس روي قطعات مختلف لوگو بر حرکت آن تاثير مي گذارد.

4- Charlie Chaplin
براي يادبود 122 سالگرد تولد چارلي چاپلين گوگل از کلاه و سبيل چارلي چاپلين براي قدرداني از اين هنرمند دنياي صامت کمدي استفاده کرد.

گوگل براي اولين بار يک لوگوي قابل اجرا شدن را بکار برده بود. تا بخشي از فيلم کارگري با عشق labor of love را به نمايش بگذارد. فيلمي که گوگل در 2 دقيقه به نمايش گذاشت اداي احترام کاملي بود به اين اسطوره طنز در سينما.

گوگل با اين لوگوي سينمايي از چاپلين گام بزرگي در زمينه لوگو هايي برداشت که مستلزم زمان ماندگاري کاربران براي بيش از چند ثانيه بودند. تجربه اي که از نظر بازاريابي ميتواند تحولي براي تمام استانداردهاي تبليغاتي موجود بحساب بيايد.

5- My Afrocentric Life
گوگل در سال 2009 طراحي لوگو هاي خود را به مسابقه گذاشت. اين مسابقه ابتدا توسط دانش آموزان آمريکايي مورد استقبال قرار گرفت اما امروز يک فعاليت بين المللي است.

Akilah Johnson در سال 2016 برنده گوگل شد. نقاشي او با نام My Afrocentric Life با ترجمه تحت الفظي زندگي آفريقايي آمريکايي من، يا، دردسر هاي زندگي در آمريکا بعنوان يک سياه پوست. با الهام از زندگي و مشکلات سياه پوستان از بين 100000 نقاشي برگزيده شد. اين اثر در طي 2 هفته با مداد رنگي کشيده شده است.

به اين ترتيب بار ديگر لوگوي گوگل پا را از يک طرح فراتر گذاشت و يک پيام رسان سياسي شد.

6- Ludwig van Beethoven
گمان ميکنم بيشتر ما ايراني ها نام بت هوون Beethoven موزيسين کلاسيک را شنيده باشيم. گوگل به مناسبت 245 سالگرد تولد Beethoven لوگويي را طراحي کرده است. اين لوگو به کاربران اجازه ميداد آثار مهم او را مرور کنند.

ليست نمايش داده شده در اين لوگو به دو دليل است. اول اهميت تاريخي آن در تاريخ اروپا و دوم ايجاد يک روايت پايدار از يک هنرمند بزرگ.

تبديل يک اثر هنري بزرگ به يک اثر قابل دسترس براي همه در اين لوگو از اهميت بالايي برخوردار است. گوگل بعدا اين روش را براي آثار هنرمندان ديگر نيز بکار برده است.

7- St Patrick’s Day
طرحي که در تصوير مي بينيد. توسط هنرمند ايرلندي Eamon O’Neill طراحي شده است. و روز سنت پاتريک را به تصوير ميکشد.

(سنت پاتريک با لباس سبز نمادي از طبيعت و سر سبزي است که تمام آرزوهاي بشر را جامع عمل مي پوشاند. مطالبي درباره حقيقت داشتن انساني به اين نام از قديسين در ايرلند وجود دارد. اما چيزي که در حال حاضر از آن مانده است به افسانه ها شبيه است.)



گوگل با قرار دادن اين لوگو، سنتي را در طراحي لوگوي خود شروع کرد. که در آن نه تنها جشن هاي آمريکا که جشن هاي مردم در سراسر دنيا از استراليا تا الجزيره تا آمريکا همگي شامل آن بشوند.

8- International Women’s Day
روز هشتم مارس بعنوان روز بين المللي زن توسط گوگل با تصوير زير تبريک گفته شد. اين تصور در سال 2017 براي اولين بار توسط گوگل مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از اين لوگو به دليل آنکه گوگل براي انتخاب آن به سراغ 13 فردي که در شکل گيري زندگي کنوني انسان نقش داشته اند رفته است. از اهميت بالايي برخوردار ميباشد.



قصد گوگل اين استکه فراتر از قصه اي که همه ما ميدانيم برود.

تصوير در واقع هوانورد زن مصري در کنار اولين وکيل زن کره اي را به نمايش گذارده است و قصد دارد که نگاه ما را به عمق هر تصويري فرا بخواند.

9- PAC-MAN
پرفروش ترين بازي دنيا، موفق ترين بازي دنيا. 120 ميليون دلار درآمد زايي. Pac-Man را به افسانه اي در صنعت بازي سازي تبديل کرده است. و گوگل در سي امين سالگرد ساخت اين بازي نسخه اي قابل بازي از آن را ارائه داده است.

اولين لوگو قابل بازي گوگل انقلابي ديگر در صنعت طراحي Doodle بود که باعث شد Doodle ها يک گام ديگر به جلو پيش بروند.

گوگل اين بازي را براي مدت دو روز در دسترس علاقه مندان قرار داد. و ميزان استقبال از بازي بيش از آنچه بود که گوگل پيشبيني کرده بود.

لينک بازي PAC-MAN در گوگل همچنان دردسترس است. ميتوانيد اين بازي را هم اکنون نيز بازي کنيد.

گوگل بازي هاي ديگري را نيز بعدا در صفحه لوگوهاي خود قرار داد.

10- Oskar Fishinger
يکي از آخرين جاه طلبي هاي گوگل در استفاده از نام Oskar Fishinger بعنوان فيلمساز و هنرمند در ليست افراد تقدير شده در لوگو هاي شرکت بود. Oskar Fishinger همواره تحت تاثير بکارگيري موسيقي در سينما بوده است.

گوگل تلاش دارد تا مفهوم موسيقي بصري را در ذهن مخاطب جاي دهد. و اينکار را با يک لوگوي ساده براحتي انجام مي دهد.

تبريک به Fishinger براي تلفيق صدا و تصوير در اين لوگوي گوگل پاسخ هاي مثبت فراواني دريافت مي کند.

دودل هاي گوگل Doodle روز به روز جذاب تر و آموزنده تر ميشوند. هنگاميکه صحبت از بازاريابي و بازاريابي محتوا براي يک شرکت به ميان مي آيد. مسائلي مانند آشنايي با فرهنگ و آداب و رسوم مردمي که قرار است از کالاي ما استفاده کنند. همواره ميتواند به گسترش ارتباطات ما با مخاطب بيانجامد و فروش کالا را افزايش دهد.

براي بازاريابي آنلاين حرفه اي ها را انتخاب کنيد.

منبع : web24.ir
مشاهده سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش در انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان